Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001150012   Disseny de projectes de llengua i literatura a secundària (I i II)
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   9/12/2020 - 16/6/2021 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   130
  
Descripció i   Metodologia:   Estàs començant i vols un acompanyament per muntar les teves classes de llengua? Fa anys que fas classes i voldries canviar una mica el plantejament dels continguts de llengua i literatura? Et preocupa com acompanyar els aprenentatges lingüístics en el marc globalitzat per projectes? Aquest curs s'adreça principalment als docents de llengua i literatura catalana i castellana que volen implementar un enfocament més competencial sense perdre el rigor de la matèria. També pot ser útil al professorat d'altres àrees. L'objectiu del curs és portar a l'aula una proposta nova dels continguts de sempre elaborada al llarg dels curs i fonamentada en una breu introducció teòrica sobre la didàctica de la matèria. També s'ofereix assessorament a docents que han fet aquest curs i volen continuar avançant en aquest tipus de pràctiques educatives.
  
Objectius   Acompanyar en el plantejament competencial dels continguts de llengua i literatura.
Conèixer els principis del treball per seqüències didàctiques i com poden ser útils per desenvolupar els coneixements de llengua i literatura en el treball globalitzat.
  
Continguts   El contingunts s'organitzaràn a l'entorn d'aquestes preguntes:

Com s'aprèn llengua i literatura? Bases de les Seqüències Didàctiques (SD).
Llibres de text, programació i currículum. L'avaluació del treball. Disseny d'una proposta (I).
La llengua en els projectes de Treball Globalitzat (TG). Disseny d'una proposta (II).
Posada en comú de les SD dissenyades. Dificultats, propostes de solució i millora.
Models de SD de llengua i de SD de literatura. Seguiment de les SD implementades.
Posada en comú dels resultats de la posada en pràctica de les SD amb evidències.
Síntesi
  
Avaluació   Es demanarà:

La lectura d'alguns articles o capítols de publicacions de didàctica.
El disseny d'una proposta didàctica de la matèria aplicant els criteris elaborats a partir de la reflexió sobre les lectures i les pràctiques comentades.
La posada en comú de l'experiència de la pràctica a l'aula de la proposta dissenyada (amb evidències).
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
A més de l'assistència al 80% de les hores de connexió sincrònica, per tenir dret al certificat caldrà la superació del 100% de les tasques plantejades.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent